fredag 27 mars 2009

tönt-träning

Det snöar ute, det snöar väldigt mycket.
Idag skrev jag mitt sista fysikprov, i alla fall under gymnasietiden, det gick bra, tror jag.

Innan hade vi idrott för första gången sen sportlovet! Det var ett tag sen, anledningen till att vi inte haft någon idrott är att vi har jobbat med hälsoarbetet på idrottstimmarna, men idag var det dags igen. :)
Först körde vi afrikansk dans och salsa, så det blev mag-höft-vickning ;) och tå-trippning, efter det körde vi volleyboll. Det var riktigt kul! :) Vi har blivit bra. Vi kan nog säga att volleyboll är N3a:s sport.
Christer (vår idrottslärare) undrade om jag ville leda ett gympa-pass under valperioden v.17. Det innebär att N3a:are, och personerna i de båda sam-klasserna kan välja det.
Jag sa ja, så jag ska leda ett till pass.
Det ska bli kul :D
Jag får med mig några från min klass iaf

Så denna eftermiddag/kväll har jag städat till gympamusik och mellan damsugning, uppplock osv. har jag repeterat rörelser, gjort lite nytt, ändrat...
Det är töntigt jag vet, många säger pensionärsstämpel, men det är kul. riktigt kul.
och töntig är jag på många vis, så varför inte ha det här intresset :)

Men träning är bra.
Jag brukar oftast gå upp vid samma tid varje dag, vare sig jag har sovmorgon, helg eller vanlig skoldag. När vi åkte buss hem idag och jag berättade för Lollo att jag inte brukar ta vara på mina sovmorgnar på tisdagar (t.ex.) så säger hon:
- Bella du är så effektiv...
och jag tänkte för mig själv;
Ja, egentligen är det lite konstigt att jag orkar med allt. Men jag tror verkligen träningen ger mycket ork, pigghet och annat bra. Så om jag fortsätter att träna så kan jag fortsätta att gå upp tidigt och orka långa, fullspäckade dagar.

Kvällen spenderas hemma, och sysselsättningen är; komponera ett roligt gympapass. Egentligen borde jag öva lite för imorgon, men.
Ja vi får se.

1 kommentar:

elka sa...

haha bella de e inget intresse. de en en sjuklig mani.. ;) och det enda som konkurrerar med din stora hobby plugget.. :)