tisdag 17 mars 2009

plugg och träning, som alltid

Ibland har jag sånt flyt.
Cykelturen hem var härlig. Solen sken, snön smälte och det luktade vår. När jag kom hem skrev jag klart labbrapporten, pratade med Mamma och Julia, och började plugga inför fysikprovet.
Jag satt lite längre med fysiken än vad jag räknat med, men det gick ganska bra. Jag lärde mig "allt" (inte riktigt men lite grann...) om alfa-sönderfall och beta- -sönderfall och beta+ -sönderfall osv. räknade lite på energin gjorde jag också.
Jag hade tänkt att hinna med Hälsoped. uppgift nummer 2, men tiden rann iväg och nu ska jag och Mamma ner till F&S och köra Station Medel, och det är jag som kör ner.

Visst kan det låta mycket, och ni kanske tänker ta're lugnt! Men då säger jag att någon stress har jag inte kännt av denna dag, utan det har nästan varit roligt. inte skratt-roligt, men helt okej, om ni fattar vad jag menar.

4 kommentarer:

elka sa...

Roligt o plugga går inte riktigt ihop. det är som två paramagnetiska material, dom skapar en repulsion mellan sej. förstår du vad jag menar? :)

Belle sa...

haha jadå, jag förstår, och du kanske har rätt. Jag kanske lider av någon sjuk sjukdom... ;)

elka sa...

Haha ja nån konstig sjuk sjukdom är det nog. Får försöka komma på nått botemedel...;)

Erik Svanberg sa...

Har inte varit här på länge. Roligt dock att läsa dina inlägg! "Och det är jag som kör ner" Har du körkort?
Vad planerar du att göra till hösten förresten?