onsdag 9 september 2009

Vita mössan

Idag städar jag.

I min pappershög med viktiga papper hittade jag (förutom en faktura som visst skulle betalas :p) studentpresenten som jag fick av Jonathan.

En låt :)

"Nu har du fått din vita mössa,
den du fötjänat både år och dar.
Den mössan öppnar många vägar,
lämnar inte någon kvar.

Men om du skulle tvivla en liten stund,
om det så vore för en liten sekund,
över de val som har fört dig hit,
kan du tänka så här;

Att jag skulle vara stolt
om jag kommit så långt som du kommit.
Jag skulle säga nå't som
"slå det om ni kan!"

De skulle inte förstå,
och inte heller förmå
eller se
hur man kan göra
det så bra som du."

Egentligen får jag nog inte publicera den på bloggen...
det var till och med ganska svårt att få den nerskriven på ett papper...

Men jag gör det ändå :)

Tack Jonathan!

Inga kommentarer: