tisdag 1 september 2009

Universitetsdag


Fontän och studenter
Så här tidigt har jag inte gått upp sedan den 5 juni. Om så inte är fallet har jag förträngt den sommardagen. På tal om sommardag, visst har det varit en sommardag idag? Fast det är september idag.

Matematikföreläsning. Det är rätt kul :) Fast jag förstod inte mycket av det sista, och så fastnade jag på många av övningsuppgifterna. Men lite utmaning ska det ju vara. (Det sägs att den här kursen blir svår... Vi får se hur det går, eller rättare sagt; om jag är så bra på matte som jag tror, och om Civilingenjör är något för mig)

Det finns vissa roliga och sköna personer som läser AnalysA1.
Efter AnalysA1-föreläsningen letade jag och Tania
upp ett tomt bord och slog upp våra matteböcker. (Tur att hon satt med annars hade jag faktiskt inte fattat det vi höll på med...)


Plugg i rutat häfte och tuung!! väska.
(Jag funderar seriöst på ryggsäck...)
(Jag kan ju ändå inte cykla i högklackat och alltför "chica" kläder.
Jag menar, då förstör ju inte ryggsäcken outfiten för mycket ;)


Ensamt till och från
Efter pluggstunden med Tania gick jag runt lite planlöst på universitetet.
Ringde ett samtal. Letade på en micro.
Gick till biblioteket, hittade ett bord och tog upp matteboken igen. Ringde mamma. Lånade en bok. Lämnade tillbaka en annan.


oops. Mitt samvete säger till mig;
Du tränade så duktigt i söndags, så det är okej att äta en Twix innan föreläsningen, trots att det är tisdag
Förbättring krävs.

Sedan gick jag på första föreläsningen i miljöteknik. Jag tror jag ska hoppa av.
(Den här kursen läser Drifttekniker som går i Årskurs2. Så det var 6 killar (som inte var i min ålder) och jag. Kurser innehåller dessutom grupparbeten m.m.
Visst, de verkar trevliga. Det var snälla och frågade mig om jag hade hittat böckerna.
Men ändå. Jag orkar nog inte lägga ner ambition och engagemang på att göra grupparbeten och sådant i ämnet Miljöteknik.
Nej. det får bli senare i livet.

Så nu är frågan. Ska man leta på en annan kurs? eller ska man bara läsa på halvfart?
Det är frågan.

Imorgon ska jag på utflykt till Karlstad.
Där ska jag gå i affärer, utforska staden, gå på anställningsintervju, fika, läsa en bok, och sedan ta bussen till Kristinehamn och hälsa på Lisa.

Smile!

Belle

2 kommentarer:

elka sa...

inte cykla i högklackat! du har mycket att lära de hör ja. fast ja e nog inte den som ska vara lärare :) ringde ett samtal... mystiken tätnar ;)

Belle sa...

Nej, jag tvivlar på din kunskap i att cykla i högklackat.. Javisst, jag ringde ett mycket mystiskt samtal. Jag ringde CIS, USA-förberedelser