tisdag 8 september 2009

Glade Jul

Vi bara glider

Idag fick jag besök av SaraNils. Vi spånade i planer om att inta världen.
eller i alla fall utforska något annat än vackra, trygga Sverige.

Efter en god, men jätteful lunch (vi försökte göra någon slags kycklingsås, men det såg mest ut som soppa. En gulaktig, sörja, men. Det var gott :) gick kockarna ut på en promenad.


Septembersol

Vi postade ett brev.
Sen hälsade vi på Saras mormor som bodde i ett jättegulligt radhus.
Där bjöds vi på kaffe och kakor, och småprat givetvis.
Äldre människor är oftast väldigt söta och trevliga :)

Dessutom är de kloka.
Saras mormor tycker att vi gör alldeles rätt i att planera in resor ut i världen innan vi fastnar alltför mycket.
och om hon ger oss det rådet, då är det väl bara att köra.

Som det ser ut nu (och om allt går som det ska, och som jag vill..) Så hamnar jag nog i Seattle i januari.


Vet ni vad jag lyssnar på nu?
Jo
Julmusik

lite för tidigt va?

Jag försöker hitta ett alternativ till Carolas Album på Spotify (Carolas Jul spelas flitigt här hemma under julemånaden) Jag försöker hitta någon annan artist.
Men deras versioner är inte lika bra.
Men det är väl en vane-sak.

Jul, jul, strålande jul.
Tänk vad mysigt det kommer bli.

Men ja, just det. Leva i nuet. Det var det som var grejen den här hösten...

3 kommentarer:

Saranils sa...

hahaha "god men jätteful" sant så sant!

Yes min mormor är smart =D

Det är konstigt vilken vanemänniska man blir vid jul, byte av skiva, mat eller dekoration och så är det inte lite juligt längre...

Belle sa...

Ja, såsen var verkligen ful. Om vi ska sattsa på kockkariären måste vi nog öva lite mer ;)
Ja, jultraditioner är jultraditioner :) Men jag gillade Bing Crosby som du tipsade om :)

lovisa sa...

Måste bara säga:
nils landgren -christmas with my friends och chirstmas with my friends II!
Jul för mig. Och mahalia Jackson. tipstips;)