söndag 20 september 2009

Lösningar sökes

Slut på helgen.
nästan

Jag var i kyrkan idag.
gudstjänst och församling. det är bra grejer det.

Nu är jag lite körd i huvudet efter att ha knepat och knåpat med gränsvärden, och talet e och 0 i nämnaren, och ........
Första timmen som jag satt med matten var helt värdelös. Jag löste inte ens en enda uppgift.

skitmatte tänkte jag då.
Sen lossnade det.
Så nu har jag löst några uppgifter.
och fått lite mer förståelse för gränsvärden.

Jaja. än är det ett tag kvar till tentan.

Snart ska jag träna.

Just det! jag måste slå in Jonathans present.
Jag hittade en present till honom :)


Vad mer? Jo. imorgon ska jag på hockey. Efter universitetet.

Visst märker ni att jag är lite uttråkad och seg nu? det märks på inlägget.
Ja. men nu gör jag så, att jag lägger ihop matteböckerna och fixar med lite annat.
Det låter bra :)

2 kommentarer:

Erik Svanberg sa...

Måste säga att jag saknar matten lite. Det var länge sedan man sysslade med e, nu är det bara antingen E moll eller dur. Och de enda tangenterna jag räknar ut är de på pianot.

Belle sa...

haha! ja, jag förstår att du saknar matten. Vem skulle inte göra det?? :)
Glöm då inte att tangenternas ekvation oftast är kx+m ;)