tisdag 22 september 2009

Bland veteranerna

Jag och Sara var på Hockye igår :)

Supersupersuper kul! :)
Min underbara vän och jag hade en trevlig dag.

(Egentligen orkar jag inte skriva om det. Men sen tänkte jag; det kan vara kul att läsa om det här om några månader. Så just nu skriver jag mest för egen del. Därför; Ta det som det blir.... )


efter universitetet hämtade Sara mig och vi följde skyltarna mot E18.
Vi har båda börjat uppskatta p3 så det var det som hördes i bilens stereo. (Dessutom fanns det ingen cd-spelare, så vi hade inte så mycket till val ;)


Vi tänkte landa i centrum, men Sara läste inte skyltarna tillräckligt bra (hon tyckte nog att vi läst nog med skyltar i Örebro, och orkade därför inte studera skyltarna i Karlstad) så vi hamnade istället på ett köpcentrum. Men det var bra det med, gratis parkering, vilket var en fördel :)

Sara var godissugen så vi hittade en matbutik och köpte gott lösgodis. (Jaja, det är klart att jag också var godissugen) Sen gick vi runt i butiker. Satte oss på en restaurang och köpte en varsin pizza osv.
Trevligt :)


Klockan fem hade vi lämnat köpcentrat och åkt till Kronoparken (förbi det snygga universitetet) till Saras farmor. (Fickparkering, ((ja det här är en minnesanteckning för framtiden...)))
Där proppa vi i oss sockerkaka med grädde och sandkakor. Mmmm fika med hembakt.



Det är spännande att prata med äldre tycker jag.
Allting har sin tid.

Jag tycker det är hemskt tråkigt när Jennabus och Maria flyttar från oss. Saras farmor däremot, hon har varit med när hennes goda vänner gått bort!
Då ska ju inte jag klaga!


Sen bar det av till LöfbergsLila Arena :)
Vi skramlade ihop mynt till parkeringen. en snäll korvgubbe kunde växla en tjuga :)

Vi hamnade på bra platser. Vi satt där nere, men såg ändå hela planen, men ändå så nära så man kunde se spelarnas ansikten. Dessutom hamnade vi mellan tre gubbar som, tro det eller ej, hade suttit på samma platser i 30 respektive 34 år. Det ni! Coolt va?

Åh, jag och Sara blev helt till oss vid invigningen. JörgenJönson kom in med pokalen, en svenska-mästare-2009-flagga hissades upp, och sen såklart, allsång

"Åh du stolta namn, din själ den sprider sitt ljus,
dina färger lyser på oss. På den sköld du klär, som vi alla bär, så troget och så fast."

Elitserien har börjat.
Nu gäller det bara att jag kommer ihåg när de spelar, så att jag kommer ihåg att lyssna ;p
vi får se hur det går.

Inga kommentarer: