torsdag 24 september 2009

Vakenpillret

I början av den här veckan tänkte jag;
På fredag ska jag inte göra någonting. Jag ska sova länge, dricka te, läsa Twilight, (ja, kanske städa lite), lyssna på p3, bara göra det jag vill.

Men så fick jag erbjudande att jobba både onsdag och torsdag och därmed hann jag inte med allt jag tänkte göra den här veckan. Ringa Synsam, ringa SI, titta efter jobb, räkna matte m.m.
Så, ikväll sitter jag än en gång med en att-göra-lista.

Men trots att listan innehåller några punkter som måste avklaras tror jag att morgondagen blir lugn och go.


Idag har jag som sagt jobbat,
och cyklat genom hela stan.
Till universitetet, till stan, till Björkhaga, hem till Adolfsberg. Det är ju nästan över hela stan, jag och min cykel, vi kommer rätt bra överens.
Vilket behövs eftersom jag inte har hunnit träna i veckan.

Jo, idag träffade jag Annika :)
Vi hade en ganska lång diskussion "huruvida" (roligt ord ;) ett år kunde bestå av 53 veckor bara vissa år. Och alla andra år 52 veckor.
Sedan spekulerade vi i hur det skulle vara att ha ett piller som gör att man inte behöver sova.
Skulle det vara bra?
Nej tror jag.
Men tänk att gå i skolan/jobbet under natten och sen vara ledig under hela ljusa dagen.
Lite så tänkte vi :)

4 kommentarer:

annika sa...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Vecka
Läs där under "veckonummer" ;p

Jag tror på det där med pillret än alltså. Vänta bara, i framtiden kommer det komma! :)

Alexandra sa...

Bella Vakenpiller finns redan ;) Men det klassas ju som droger...

Belle sa...

hahah oops :p

Belle sa...

Där ser man. Årets första vecka måste innehålla 4 av januaris dagar ;P
Bra research Annika :)