måndag 28 september 2009

Följ ditt hjärtas röst för det du tror på

Att gå i mjukisbyxor en måndagsmorgon är inte det bästa sättet att "vakna till" på och ladda inför en förmiddag på universitetet.
Jeans är inte heller en favorit. när man går hemma alltså.
Därför uppfanns leggins!
eller inte, men kanske :)

Vi hade jättekul på universitetet idag. (eller i alla fall jag, jag vet inte om Mattis tyckte det, han blev lite småarg på mig, jag vet inte varför ;)
haha, nej vi försonades sen :)
Efter två gånger 45 minuter fyllda med prat om derivator (och konstiga, och förhoppningsvis onödiga bevis...) gick vi upp mot Brickebergs Restaurang för att äta lite mat.
Det var trevligt :)
Jag, Mattis och Toni.

Jag skulle skriva av Mattis anteckningar från i torsdags (då jag åkte och jobbade istället för föreläsningen, men de hade tydligen bara räknat under den timmen :)

Sen cyklade jag hem.
Mamma bad mig att baka fikabröd någon dag den här veckan, så jag tog fram ett recept på Snoddas, eller chokladrutor.
men.
utan ägg är det svårt att baka.
Och det fick mamma också höra,
i ett "surt-på-skoj-sms"
"Inte så lätt att baka utan ägg! Ska jag handla något mer?"
(Utan smilisar, så jag var lite små"sur" ändå haha!)

Ja, för visst tar det emot att cykla till affären för att handla ingredienser. Då försvinner lusten till att baka nästan direkt.
Men idag var jag bestämd. Det här problemet skulle inte hindra mig, det skulle lösas.
Så i med hörlurarna och på med radion igen. (P3 är mitt kära sällskap under cykelturerna :)

När chokladrutorna var inne i ugnen så började jag att baka bullar också.
Så det blev båda Snoddas och Bullar.
Jag är så nöjd! :)

Däremot blev det ingen matte.

men. strunt samma.

efter den här bak-eftermiddagen (som resulterar i en hel del provsmak under arbetetsgång) kände jag för en promenad. Konstigt.. ? nej.
Det var fint.
Hösten är fin.

Nu lyssnar jag på soundtracket från Tarzan.
Jag satte först på den engelska versionen.
Men det funkade inte.
(Jag har ju sett alla tecknade filmer på svenska på grund av/tack vare? Julia, så jag satte på den svenska versionen istället :)

"Följ ditt hjärtas röst för det du tror på.
Vi finns på samma jord.
Föddes vi, till varsin värld,
en känsla utan ord."

"Put your faith in what you most believe in
Two worlds, one family
Trust your heart,
let fate decide,
to guide these lives we see"

Inga kommentarer: