onsdag 2 september 2009

Äventyrsflickan

Att vara en naiv svensk
som tror att det ska lösa sig bara man tänkt ut "en bra plan"
(som sedan visar sig inte vara en bra plan alls!)
är ett misstag.

Mina Chicago-planer verkar inte lösa sig som jag har tänkt.
Men.
Jag kommer på något annat.


"Varför ska jag på den här anställningsintervjun?
Jag kommer med stor sannolikhet tacka nej till tjänsten om jag får den..."


Den här tanken slog mig i måndags.

Men så tänkte jag;
Det kan vara bra att gå på en anställningsintervju.
övning ger färdighet brukar det ju heta.
och. Att utforska en ny stad kan ju vara kul.

Att se något annat än Örebro.
Jag är inte borta ett halvår, jag reser inte till ett främmande land. Men jag ser det ändå som ett litet äventyr.
Jag tar bussen till Karlstad som ligger två timmar bort.


Äventyrsflickan
Belle
åker ut på "äventyr"

2 kommentarer:

Lovisa sa...

Vad är det för jobb du sökt??

Belle sa...

Jag sökte jobb hos Branäs. En skidort :)