måndag 7 september 2009

Det är tanken som räknas

Besöksiffran närmar sig tjugo-strecket denna kväll.
Vad roligt! :)
(Om jag räknar min mamma så kan jag nog avrunda uppåt, eftersom hon använder samma ip-nummer?? som mig, eller nåt :P)

"Hm, jag kan ju lika gärna cykla ner till Alexandra sen", tänkte jag när jag cyklade genom Adolfsberg i solskenet. Men så blev det visst inte..
När jag kom in från cykelturen blev jag som vanligt lat och när jag väl skulle åka, stod ju bilen där.
Så jag är en riktig miljöförstörare.
"Nu förstör jag naturen" tänkte jag lagom seriöst på väg ner mot staden.

Jag tänkte ju tanken att jag skulle cykla ett tag i alla fall. Så.
lite, lite cred till mig.


Hos Alexandra fick jag en kopp te. Jag bläddrade lite i NerkiesAllehanda, fast min uppmärksamhet var nog mest riktat till Sara och Alex. och inte nyhetsorden.
De var mycket trevligare :)


Sedan blev jag utklassad i GuitarHero. Fast det visste jag ju, så idag var jag ingen tävlingsmänniska och dålig förlorare.
Nej jag tog det bra :)
Jag var mest glad att jag träffade allt fler "ackord" under låtarnas gång.


Imorse, precis innan jag cyklade ner mot universitetet läste jag Psalm 68
(vers 20)
"Lovad vare Herren dag efter dag!
Han bär vår börda, Gud är vår räddning"
Bloggen har blivit väldigt andlig på senaste tiden... men det kanske blir så när man läser bibeln regelbundet..?

Belle

2 kommentarer:

Alexandra sa...

Jag måste berömma dig för att du utmanade dig själv på giutar hero :D "vi testar medel" *kak-poäng*. Och måste också tillägga att du va mkt bättre när du gick än när du kom!

Belle sa...

haha, tack så mycket! :)