onsdag 23 september 2009

Jag byter en leksaksbil mot en rostig spik

Jag har kommit på hur bra en blogg är för den som har dåligt minne.

(I måndags, när vi stod i kön till kiosken för att köpa kaffe visade det sig att jag är en av de som har dåligt minne. Ja, klart att det var LöfbergsLila-kaffe, vi var ju på LöfbergsLila Arena...
Precis innan jag ska be om en kopp kaffe säger Sara
- Du kan ju köpa en Ramlösa till mig samtidigt.
och så räcker hon fram en tjuga till mig.
(Till kioskdamen) -Hej, en kaffe....
.......
......
- och en Ramlösa! just det....
Minnet är bra men kort, eller vad man brukar säga)

Det var inte det jag ville skriva, men det var också en rolig händelse som är värt att minnas.

Julia och jag hade en rolig syster-eftermiddag idag.
När hann du med det?? undrar du nu. Jo på gården.
Julia var där idag, så hon och jag fikade, spelade kort, spelade kasta gris (jag förstår inte varför så många av gården-barnen tycker det är kul.. jag tycker det är jättetråkigt... "Det är nog bara för att grisarna är så söta" konstaterade min smarta syster"
men det bästa. Jag köpte till mig en stunds massage av henne. mot en chokladboll.
(som hon visst inte fått pengar för än... (Jag lägger fram en femma mitt på skrivbordet nu.))

End.

Inga kommentarer: