fredag 6 februari 2009

You know you should be glahad

Att blogga sent en torsdagskväll resulterar inte i ett glatt inlägg. Jag skäms nästan över gårdagens inlägg haha.
Nej, men det har gått väldigt bra idag, och det har varit väldigt kul. Både att gå utklädd till vita damen, eller rättare sagt den döda Polyxema, men framför allt att spela.
Men som sagt, jag ser helt sjuk ut när jag är utklädd till renässans-dam och är vitmålad i ansiktet, och jag blir vitare för varje föreställning. Efter den andra föreställningen ville vissa barn komma fram och titta på våra kläder, och jag är förvånad att de vågade gå fram till mig. Jag vågar knappt se mig själv i spegeln. Men de tyckte att jag hade vackra kläder.
"Jag tittade mest på dig, du hade sånna fina kjolar och fint släp"
Efter en sån kommentar blir man glad, för tydligen ser jag inte så förfärlig ut.

Det roliga är att ingen av de andra som är med och gör konserten tror att jag går i trean, bara de som vet vem jag är. De andra blir mest förvånade, haha, men så får det väl vara ibland, och när man är vitmålad i ansiktet ser man ju inte direkt äldre ut, och jag förstår dem, jag själv förstår ju inte att jag tar studenten snart.

Sen hade jag lite ledig tid och jag och mamma körde ett lunch-pass på Friskis&Svettis. Efter att ha hoppat runt lite och hoppat lite extra eftersom det inte var så jobbiga rörelser så åkte vi hem.
Här hemma sattes Beatelsmusik på och fredagsstädningen började till härliga toner.

"She loves you, yeah, yeah, yeah
She loves you, yeah, yeah, yeah
And with a love like that
You know you should be glad."

"I'll buy you a diamond ring my friend if it makes you feel alright
I'll get you anything my friend if it makes you feel alright
'Cause I don't care too much for money, money can't buy me love
Can't buy me love, everybody tells me so
Can't buy me love, no no no, no"

På tal om Beatels, när jag och mamma gick från jympan så mötte vi en mamma, mormor och en barnvagn, gissa vad barnet hette?
Lennon.
Stackars honom.
Men det kanske kan vara kul att vara uppkallad efter en skön artist som John Lennon. Vad vet jag.

Nu är det dags för lite mer städning och lite plugg innan jag åker ner till kulturskolan igen för att göra två konserter till.

2 kommentarer:

Anonym sa...

lennon är ballt ju, himla neggo du är :D haha

Belle sa...

vaddå neggo? det är ju synd om pojken ;p haha