måndag 9 februari 2009

Faites une balade de hiver

Promenader i vinterlandskap är något av det härligaste just nu. Det räcker med en promenad till bussen för att måndagsmorgonen ska bli lika härlig som en lördagsmorgon.

Det var inte mörkt när jag gick hem från bussen efter jobbet igår, det är inte mörkt när jag går till bussen på morgonen, och det är inte mörkt när jag lämnar Risbergska klockan halv fem. Snön ligger i ett decimetertjockt täcke över mark och trädgrenar. Tårna fryser lite (och det gör ont i en tån av mina stövlar, beror på vad? tråkigt i alla fall.) och jag bär på en tung väska, men vad gör det? Måndagsmorgonen blir ändå härligt fin.

Måndagen har innehållit, förutom härlig vinterglädje;

Rytmklapp och notskrivning på GeMu:n
Fikastund innan Religionen (utan fika, kön till teet var för lång)
Kemilektion (jag förstod och vi labbade med blått salt)
Fysik ("Pannkakor med sylt på"-mimning med Jenna, Relativitets teori-räkning med mina bästa fysik-kamrater Jenna och Alex, vi har sånt flow!)
Hälsopedagogik

... och sen var skoldagen slut och det bar iväg till "Kvarnen", dvs. Friskis&Svettis-nördarnas andra hem.

Det var ett medelpass som gällde och jag är nästan för "nördig" nu.
Jag var en sån där jobbig person som gjorde andra rörelser än ledaren för att göra det lite jobbigare.
Bland annat! Armhävningar på tårna, igen!

Jag är superwoman och har och kommer få assnygga armar! (och ben)
Tack för mig.
Belle

(ni som kan franska behöver ju inte reflektera över rubriken, jag improviserade lite..)

Inga kommentarer: