tisdag 10 februari 2009

Sagan om Ringen-turister

Jag känner att bloggandan inte är jättebra så här klockan tio, men jag gör ett försök.
Dagen spenderades i Stockholm. N3a åkte dit med Religionen för att besöka moskén. Där fick vi ta av oss skorna och vi tjejer fick ta på oss en cape med luva som gjorde att vi såg ut som "Sagan om Ringen-tjejer" som vår guide sa :)
Efter att ha iakttagit en av de fem bönestunderna under dagen fick vår guide sitta på "heta stolen" och svara på våra frågor. Det var ett väldigt intressant och roligt studiebesök. Religioner, olika men ändå lika.

Efter ett antal försök till att smidigt komma fram till ett beslut och många veliga minuter så hittade jag, Madde, Zainab och Mattis en trevlig restaurang att äta lunch på.

Som sagt, känner att bloggandan inte är den bästa. Det framgår inte hur trevlig dagen var.

Efter en trevlig turist-shopping-runda så hann vårt sällskap med en fika innan vi skyndade till bussen. En kopp te på ett café i Gamla Stan.
Ja, jag kan inte beskriva hur mycket jag uppskattade det.

Värd dag :)
Jag hoppas att din tisdag har varit lika bra som min.

Dåligt blogginlägg som inte kan spegla dagen på rätt sätt,
men något måste jag väl skriva för mina enstaka läsare. Tack för att Du läser mina ibland tråkiga ord och tankar :)
Belle

Inga kommentarer: