tisdag 17 februari 2009

När jag går därifrån

Jag pratade nyss med Nils.
Hon sa något så glädjande som att vi har en serieledning.

Fbk spelade mot lhc igår och vann med 6-3, därmed ligger vi i topp med fem matcher kvar till slutspel. Jag har lärt mig att allt kan hända i hockey, men vi får nog en bra placering till slutspelet.
(vetni, nu beskrev jag fbk:s framgångar som "våra" framgångar, det har jag alltid tyckt varit töntigt/dåligt, för det är ju inte vi supportrar som spelar, vi har ju ingenting med vinster och förluster att göra) Men tydligen är jag nere i hockeyträsket, i alla fall så spelar vi (Fbk) mot modo på lördag. En påminnelse är inlagd i mobilen så att jag ska komma ihåg att sätta på radion när jag åker hem från jobbet.


Idag har jag, förutom pratat hockey med Nils,
firat Julia, ätit tårta, övningskört, fått smakråd av mormor angående balskor, inte pluggat, läst Brisingr, kört ett Stations-pass, tittat på House och kvällsfikat.

Just det, efter att "Efter Plugget" hade spelats om och om igen här hos mig så satte jag på en gammal skiva, min första skiva förövrigt. Aqua. Melodierna satt, texten satt med lite stöd av Internet och sen var "feel-good-känslan" där. Att sjunga med i välkända låtar är fint.
Imorgon kanske det är dags för Markoolios Milenium2-album att spelas. Eller smurfarna kanske :)
Oavsett vilken skiva som spelas så planerar jag att plugga en del imorgon. Men det hade jag tänkt att göra idag med, så vi får se hur det blir med det.

1 kommentar:

elka sa...

Du lyssnar ju bara på gammla låtar för att slippa tänka på att de snart e studenten! ;) hehe
Ja gillar att läsa din blogg. den e så skön! ta hand o dej.