fredag 20 februari 2009

Baa bapabapaba aaaa

Just nu verkar det som om jag tycker om tönt-musik. Under de senaste dagarna har jag lyssnat på Aqua och Factory och idag hörde jag ännu en gammal hit. På jympagolvet stod vi när Martin Svenssons "Du är så yeah, yeah, wow, wow" började spelas. Fick man lite extra energi och ett leende på läpparna?
Ja.


Baa bapabapaba aaaa, baa bapabapaba aaaa
Baa bapabapaba aaaa, baa bapabapaba aaaa

Lov-fredagar är de enda fredagar som man inte gillar. Då är det snart slut. Så idag blev jag inte så glad som jag brukar bli när den käckaste jympa-ledaren Helena T påpekade att det var fredag, och inte heller när nyhetsankaret frågade om sportlovsvädret (hon tycks ha missat nåt, sportlovet har väl redan varit? eller?)
Men man kan inte deppa för det :) för en ledig lov-dag är ändå en ledig lov-dag.
precis som Gustaf Fröding skriver:
"Men strunt är strunt och snus är snus,
om ock i gyllne dosor,
och rosor i ett sprucket krus
är ändå alltid rosor."

En fredags-mys-kväll hemma blev det för mig. Är ni förvånade?

inte jag.
:) men ikväll har jag sällskap,
ibland svenskaboken, men oftast popcornskålen, dansarna i tv-rutan och Julia :)

1 kommentar:

Anonym sa...

He he va roligt och ramla in på din sida, många som bloggar nu. Jag nöjer mig med att skriva inlägg. Aj aj aj ser att det går utför med musiken, måste fixa en Masse mix till dig igen så du kommer på rätt spår.

Mats.