torsdag 12 februari 2009

une vache

En dag kvar.
Sen är det v.8, veckan som har kallats "sportlov" i 12 år. (Förutom när jag bodde i "Ack Värmeland du sköna", då var sportlovet v.9 om jag inte minns fel.

Idag hade vi Biologi Breddning. Och jag satte mig ensam, längst inne i biblioteket och läste tidningar på golvet. Det var liv och rörelse runt om, trots att det var ett bibliotek, men det gjorde ingenting. Ensam bläddrade jag igenom tidningar som "Dagens medicin", "Grönt" , "Sveriges Natur" och liknande, för att få lite uppslag till litteratur-uppgiften och den praktiska uppgiften som ska genomföras inom ämnet Biologi Breddning.

Idag har jag insett hur dyra skidhanskar kan vara. Helt sjukt. Men på lördag bär det av till Romme och jag vill ju inte frysa. men jag får skylla mig själv.

... och imorgon ska jag berätta om en bild som föreställer kossor vid havet, på franska.

(une vache = en ko
franskans ord var fulare än svenskans för ovanlighetens skull)
.
Belle

1 kommentar:

Anonym sa...

v.9 så sant dee ;) du har koll. Vill du ses någon gång på något vis haha. jag finns iaf i trakterna runt v.9