tisdag 21 oktober 2008

Våra sinnen

Våra sinnen ger livet mångfald. Har ni tänkt på det?
Våra syn gör att vi kan se allt det vackra runt omkring (eller mindre vackra), vår hörsel vilar aldrig utan tar alltid in ljud. Vi kan känna många olika smaker, osv.
När jag satt på bussen idag, eller jag stod i mitten av bussen, eftersom det inte fanns någon sittplats, iakttog jag några döva och kom på att de hör ingenting. För de är det är helt tysssst. Det måste kännas ungefär så här tänkte jag, när jag djupt försjunken i mitt eget väntade på att tiden skulle gå. Men sen vaknade jag upp och tänkte på alla ljud som jag egentligen hörde men inte tänkte på. Till exempel, bussens motorljud, bilarna som körde förbi bussen, livliga gymnasieelever som alla var på väg hem från skolan denna tisdagseftermiddag.
Som tur är kan vi även stänga av ljud. När jag satt på nästa buss tog jag upp min bok för att läsa. Och trots att det satt ett gäng bakom mig som pratade glatt och livligt försvann jag in i boken och hörde bara lösryckta delar av deras samtal. Fantastiskt va? Idag blev jag väldigt fascinerad av min hörsel. Vad vore vi utan vår hörsel, och för all del, våra fyra andra sinnen.

Tack för alla mina fungerande sinnen som gör att mitt liv är lite mer att uppleva


Njutning för sinnena

Ögat














(Sommarkväll vid Leken, känner ni värmen från solen och det friska vattnet)

Hörseln
Jason Mraz - Life is wonderful

Tisdagen den 21 oktober. Trötthet, vänner, musik, Mamma Mia, Piano, buss, fysik, bakning, Smsande :) yes, min mobil är fungerande igen! Ja, allt och lite till..
Nu, ett avsnitt av House.

Inga kommentarer: