måndag 27 oktober 2008

I will keep on running

God morgon!

Nu sitter jag på mitt stökiga rum med en kopp te och lyssnar på Veronica Maggio. Jag har ju varit borta i helgen, och har ännu inte packat upp. Men å andra sidan är det nästan onödigt att packa upp eftersom jag snart ska packa igen.

(Nu tog tet slut, (skriver man tet som bestämd form av te? ) måste gå ner och göra iordning mer.) Usch, jag börjar känna av lite förkylningssymptom, så när jag var nere nyss och gjorde iordning mer te, använde jag mig också av några huskurer för förkylning. Bland annat Echinacea, någon C-vitamin tablett och till sist en mandarin. Hoppas förkylningen lämnar mig ifred...
Kan ni tipsa om någon annan bra huskur?

Sista veckan innan höstlovet gick rätt snabbt. I torsdags hade jag och Madde ordnat "Höstmys" för vår klass. (Såg att jag inte nämnt det..) Det var verkligen lyckat och uppskattat, vi drack te/kaffe åt massa chokladkakor och choklad. Vi lekte några roliga lekar och lyssnade på mysmusik. På torsdagskvällen var det även Risbergska festen, ingen av oss var där. När vi sedan på idrotten på fredagen hoppade trampett till "man-kan-inte-låta-bli-att-röra-sig-musik" säger Alex:
- Ja, vi naturare är ju lite efter. Vi har risbergska festen idag istället. På fredagmorgonen istället för torsdagskvällen. :)
Så sant, många tycker nog att vi är tråkiga men jag gillar't.
"Slö, slapp och likgiltig", Risbergskas N3or.
Jag har ett vanligt svenskt liv (kanske lite tråkigare än andra 17-åringar, men sån är jag) och hur kul kan egentligen det vara?

Nu är det dags för lite upp-packning, städning och kanske lite svenska...
Sen en busstur till Järntorget där jag ska möta Lisa.
Senare ikväll väntar ett "nära-döden-jympa-pass" för mig och mamma.

Inga kommentarer: