onsdag 8 oktober 2008

Tack!

Först av allt, tack för att ni läser min blogg! Det glädjer mig :)

Idag har jag, Madde och Mattis tillbringat dagen hemma hos Madde och bakat. I skolan hade vi Gambia-dag, och det innebär att vi samlar in pengar till en by i Gambia. Förra året gick jag och Lollo ut på stan och samlade, detta år "köpte" vi oss en ledig dag. Soft. Vi fick en ledig dag, byn i Gambia fick pengar och förhoppningsvis får de det lite bättre ställt. Gambia-dagen är faktiskt en väldigt bra initiativ och vi tror att det hjälper. För varje krona går SIDA in med nio kronor, alltså är varje krona = tio kronor. Egentligen borde jag avstå mitt närliggande köp av höstskor och skänka pengarna till Gambia. Det skulle ju då bli 10 gånger så mycket, alltså några tusen. Men något får mig att inte göra det. Den västerländska girigheten, det är bara att konstatera, jag är fast, jag vill ur, jag vill stanna.



"Rättvist
- hur i hela världen ska man leva?"

Ja, i alla fall inte som jag gör.



Några andra i-lands problem just nu.
Jag hinner inte, jag vill inte.

Jag får inte se på Grey's Anatomy eftersom TVn är upptagen av mamma som ser på Persbrant i "Oskyldigt dömd".

Annars har dagen varit bra, lugn och trevlig. Goda bakverk åstadkom vi också. Mums.

Inga kommentarer: