måndag 6 oktober 2008

Höstglädje!

Kan man vara glad på en måndag?
Jag är det i alla fall. Det har varit fint höstväder idag, och jag har faktiskt spenderat en tid utanför skolväggarna idag. Jag, Madde, Mattis och John tog en promenad i solskenet till Längbro kyrka där vi träffade resten av klassen och gick på "Helgevandring". När vi var klara där gick vi tillbaka och åt lunch. Efter skoldagen, utan lektioner eftersom vi har kulturvecka, gick jag en promenad vid ån och promenaden avslutades vid kulturskolan. Solen gör allt mycket vackrare. Tack för solen!

En annan bidragande faktor till min glädje är att jag har fått jobb. Ja faktiskt, på min mysiga gamla praoplats Apoteket Marieberg. Vet inte riktigt när jag börjar men det är först om några veckor. Jag var där idag och fick lära mig att sköta kassan, de var väldigt trevliga och positiva och jag ser fram emot att få börja :)
(Jag hoppas nu innerligt att de inte ändrar sig utan att jag får denna plats..)

Höst i Örebro idag












Solsken och dimma över fälten. Cykeltur mot tågstationen.

Inga kommentarer: