söndag 26 oktober 2008

Spretiga tankar..

(Om du vill läsa ett bra och intressant inlägg, läs inte det här. Det blev alldeles för långt med tanke på att jag egentligen inte har något vettigt att säga. Mummelimummeli, så att säga...)

Så, då har ännu en helg gått. Konstigt va? Nej, inte direkt, tiden går men ... består? Vad består? Inget? kanske inte, jag undrar...

Bra start på detta inlägg, eller inte. Men den här helgen har tillbringats i Östergötland på en lägergård med vänner från korskyrkan och andra sång-sugna personer från Östergötland. Vi har sjungit en hel del och det har varit jättekul tycker jag. Gillar att sjunga i kör :)

En speciellt rolig händelse under denna körhelg var ju när Robin, Erik, Robin, Lovis och jag sjöng julsånger haha. Vi sjöng "Gläns över sjö och strand" väldigt seriöst, jag och Lovisa försökte oss på att lägga överstämmanm och det gick ju så där hahahh, men kul var det. Ni fattar säkert inte, men det var kul i alla fall. Lite för internt kanske.

Åh, det är alldeles för sent, jag orkar inte tänka ut något bra att skriva. Jag skjuter upp det dära bästa inlägget som jag väntar på. Hoppas ni orkar vänta...

Troligen blir jag lurad att gå upp imorgon, tidigt. Ja, som en vanlig måndagsmorgon, eller lite tidigare till och med. Vad ska jag då göra kan man ju undra. Jo, pappa tycker nämligen att jag ska följa med honom när han ska besikta Volvon. Jaha, men det låter ju lite onödigt. Ja det är det nog, men jag får i alla fall övningsköra lite. Kommer inte orka något annat än att äta frukost imorgon, men (ursäkta fördommarna) det är ju ändå bara "verkstads-gubbar" där. Så det gör väl inte så mycket. (Ni får även ursäkta föregående onödiga, töntiga ord..)
Fy, vilka fördommar jag har. Och jag som ändå tycker att vi ska sträva mot en viss jämställdhet i detta samhälle... Illa. Hur mycket är rätt av det vi tror om "folk" egentligen?

Spretigt inlägg? Ja.

Tillsist, några Plus just nu:

Jag ska träffa Lisa imorgon.
Tack Sther för det goda brödet.
Helgen har varit bra. Roligt att träffa alla :)
Pratade med Lollo idag,
saknar henne.

Time for some rest...

Inga kommentarer: