torsdag 16 oktober 2008

Onåbar

Från och med nu och en tid fram över kan ingen nå mig när jag är någon annanstans än hemma. Jag kan inte lyssna på musik, ta något impuls-kort eller snabbt få reda på vad klockan är och jag kan inte nå någon av er när jag inte är hemma. Kan ni lista ut varför? Vad är den gemensamma nämnaren för detta?
Jo mobiltelefonen. Och min fina, braiga mobil är boorta, liksom min jacka. Den försvann idag och kommer inte komma tillbaka. Inte så lyckat.

Så om ni har något förslag på någon snygg, bra mobiltelefon kan ni ju tipsa mig om det. För jag måste ju snart investera i en ny, eftersom man absolut inte klara sig utan en mobiltelefon. Konsumera mera.

Trots denna olyckliga händelse i början av dagen har torsdagen i mitten av oktober varit bra. Jag och Jenna gymmade och sedan gjorde vi en bra bok-redovisning på svenskan, jag förstod mycket av dagens fysiklektion och gjorde lite matte-tal.

Nu sitter jag med choklad och en kopp te (Rättvisemärkt smultron te, mumma!) och det är dags att börja plugga.
Hemprov i Fysik och
Kemi labbrapport

Inga kommentarer: