måndag 13 oktober 2008

Varning för skolk

Isabelle Sandblom, vad håller du på med?
Kl är halv nio och jag är fortfarande hemma. Ojdå.

Jo, konstigt nog så lyckas jag ha ett av N3as mest fullspäckade scheman. Det är så att på måndagmornar har vi IV-val, vissa har tagit bort sin iv-vals kurs och har bara en lektion på måndagar, jag har fyra. Likaså på tisdagar, vissa börjar 12! Jag börjar 8.15. Vanligtvis har vi sovmorgon till fem i tio på torsdagar, men jag, Jenna och Maria brukar gymma kl halv nio. Fredag är ganska sköna, börjar 10, sedan har jag matte och slutar halv två. Vissa av mina vänner i N3a har ingen matte utan bara idrott på fredagar, men ja, jag får väl skylla mig själv.

Men i alla fall, igår pratade jag med Alex och frågade när hon började. Innan hon svarade tänkte jag, om hon har iv-val imorgon går jag på GeMun, om inte så sover jag. Gissa vad hon svarade? Jo, att hon började tio med biologin, så ja, därför sitter jag här hemma och ska gå till bussen snart. Jag orkade helt enkelt inte med tempot..

Catjing!

2 kommentarer:

Alexandra sa...

hehe :P det låter ju som jag har tagit bort mitt iv-val. Fast det är ju långpass imorn.
Visst är det orättvist att vissa får ta det så mkt mer lungt. Men som du säger självförvållat.
God natt Belle

Joel sa...

haha du får verkligen skylla dig själv! :P Bor man "sååå långt ifrån skolan" få man alltid skylla sig själv! ;)

haha - beskylla alexandra för att du skolar? :O de va inte dåligt :D

skolkare :p