fredag 10 oktober 2008

Konst-igt

Klass N3a startade denna fredag med att gå på konstutställning, vet ni vad vi tittade på? Jo, svarta streck på vit bakgrund och ibland vita streck på svart bakgrund. Ja, allt kan ju kallas konst...

Sedan gick vi en stadspromenad och fick vi berätta lite kuriosa om Örebros sevärdigheter för varandra. Klockan blev 11 och vi slutade, underbart och perfekt fikatid. Så jag, Madde, Mattis, John, Joel och Sanna gick och fikade på Hälls Stallbacken. Det är något konstigt, men jag hamnar alltid på Stallbacken när jag ska fika. Men där är det mysigt så jag kan inte klaga och vet ni, idag hittde jag Rättvisemärkt te där, helt plötsligt dyker Rättvisemärkt upp överallt.

Eftermiddagen har spenderats på Ica Parkhallen, där jag och Madde höll i provsmakning av Rättvisemärkta produkter. Vi bjöd på kaffe och mörk choklad, och jag måste erkänna att en del av chokladen försvann in i min mun också, mmm.

Nu har jag väldigt ont i fötterna och har precis blivit varm, eftersom vi stod precis vid kylarna. Jag och Lovisa ska kolla på idol ikväll och sen dra till gården. Men innan det, lite mat och brev-läsning, jag hittade nämligen ett brev i brevlådan idag. Tack Lisa!
Trevlig Helg!

Inga kommentarer: