lördag 31 oktober 2009

Det är släckt överallt

Ungefär tre timmar tog det.
Tentan alltså.
6 uppgifter, tre timmar.

Jag svarade på allt och det kändes bra. Jag lyckades nog få ihop de tre poäng som behövs för att klara det.
Fast beviset om att (sin x * tan x)/2 > ln (1/cos x) var inte "jättesmart". Där använde jag enhetscirkeln, vilket vi inte gjort på ett tag. Men derivatan var rätt krånglig, och andra-derivatan var ännu konstigare, och jag försökte inte ens med tredje-derivatan.
Så då blev det till att rita. Inte den smartaste lösningen kanske, men ändå, en lösning.

och om man skulle använda L'hopitals regel på 1b, det var jag inte heller helt säker på, men det var värt en chansning tyckte jag :)

Förstår ni hur bra det är att jag slapp köpa en ny mobil? Superbra.
Men däremot funderar jag på att köpa en kamera. Simons kamera hade "Smile Shutter", vilket innebär att kameran tar bilden först när personen ler. Det tyckte jag var lite coolt. Men det finns ju en del kameror att välja mellan, optisk zoom, digital zoom, 8, 10, 12 megapixel, eller, ja ni förstår. Så, det blir nog inte imorgon jag köper kameran.

En annan sak, jag funderar på att ta bort min facebook.

Ikväll var jag i Brickebergskyrkan och tittade på film med Brickebergsfolk. Vi tittade på "Notting Hill".
Himla fin film, men sorglig, fast söt. Sen tittade vi på "28 days".

28 dagar + några dagar till, sen så,
sen ska vi vidare.
Imorgon kommer Sara hit. Då ska vi gå igenom papper.

Sista oktober imorgon.
November blir annorlunda. Då sätter jag ner foten.

"Det finns en fara i att aldrig hitta vägen, och det finns nått vackert med att vandra den ändå"

4 kommentarer:

Alexandra sa...

Bella jag förstår inte. Vad finns det för fördelar att ta bort den? facebooken alltså :)

Saranils sa...

jag tänkte typ säga samma sak som alex ;) plus det att man inte kan ta bort sin facebook :P man kan bara "pausa" den, loggar man in igen finns allt kvar ;)

my world, my life sa...

ta inte bort din facebook. du kommer att sakna den mycket ner du kommer hit till USA. besta kommunikationssettet med verlden i Sverige. du kommer att angra dig :) tro mig ;) Kram!

Lovisa sa...

haha! lyssna inte på dem! Ta bort den! vad är det för vits med att "pausa" då loggar man ju bara in ändå :P men iof det finns en poäng i sista komentaren.. du ska ju trots allt iväg.:P
Tror någon har börjat påverka dig...;)
kram