tisdag 27 oktober 2009

Tanten på äventyr

Fortsättningen blev bättre än starten på gårdagen.

Ja, dels då, samtalet från Sara :)
Men också senare.

Jag mötte SaraJohansson på stan och vi satte oss på Mummel&Mums (där jag åt en jättegod hummersoppa) och väntade på Maria&Jenna.

Jenna, Sara och jag hade gjort en "skattjakt" åt Maria (som fyller år om några dagar) så först så skulle tanten (Maria) hitta Schtekarblondinen (ja, det är då jag, fråga mig inte varför! Namnet kommer från Hampeveckan, då jag var ganska snabb att lägga mig i solstolen efter möten m.m. Men det var väldigt fint väder den veckan! Så det var inte läge att slösa bort soltimmarna på att inte sola ;) hahah)
och Barnungen (SaraJ) på stans töntställe.

När tanten hittat oss så skulle vi få henne att dricka en KaffeLatte. Tanten skulle bli lite mer tant, för tanter dricker kaffe. Så vi köpte oss kaffe/KaffeLatte och en god chokladkaka med kokostäcke.
Det var underbart att sitta och fika med tanten, den treåriga pyromanen (Jenna) och barnungen. Vi träffas ju inte så ofta längre.

Efter ett stopp hos Jenna så åkte vi vidare till Nora, där Sara bor. Vi spelade spel. Jag och Sara förlorade. Båda två var väldigt besvikna :) Är man tävlingsmänniska, så är man.

Hela dagen var mycket, mycket, mycket uppskattad.

Vi hade en rolig stund inne hos Sara också. Då var vi inte tanter haha, nej då var vi alla barnungar igen.
Jenna, Maria, Bella och de blonda, snygga brudarna.
Mycket livligt, och helt sjukt. hahah
Sara, ja, hon tyckte mest vi var konstiga :)

Det blev rätt sent. Vilket inte alls är bra egentligen. Inte så himla bra uppladdning till tentan på fredag.
Men det var mycket mysigare att äta daimglass och titta på StepUp än att åka hem och sova :)

Men ja, när jag ska plugga, det kan man verkligen fråga sig.

3 kommentarer:

Barnungen sa...

haha ja lite konstiga var ni faktiskt;P hehe:P och så trodde jag att jag skulle pajja hörseln:P hehe:P men det var en sjuuuukt rolig dag:D hehe:P fast visst är det rätt bra att jag kom på alla namnen på oss?:P hehe:P

Belle sa...

Vi var mycket konstiga :) haha. Våra smeknamn är ju bäst ;P haha

Barnungen sa...

haha ja det var ni faktiskt:P och jag var uppslukad av spotify:P hehe:P haha ja jag älskar smeknamnen:D