torsdag 15 oktober 2009

Fälgkors och inbakad fläta

Idag har jag försökt att vara händig.
Ja. faktiskt två gånger upp idag.

Eller inte händig.
Jag har tagit mig an saker jag inte gjort förut.

Först så hjälpte jag Robin och Robin att göra elkablar.
Eller ja, i folkmun, sladdar med elkontakter, eller något sånt kanske man kan kalla dem.

Jag lyckades med lite instruktioner att montera ihop kontakten.
Sen när jag skulle montera ihop den andra delen (typ eluttag eller vad man ska kalla det)
så gick det lite sämre. Jag avslutade inte ens projektet. haha

Himla skruvmejsel säger jag bara.
och himla skruvar och småsladdar.

Senare var det fälgkorset som var ett himla-skit verktyg.
("himla-skit" det är ett uttryck som jag och min syster använder)

Pappa och jag fick oss ett gott skratt åt mitt lilla utbrott.
Tur att jag kan behärska mig.
annars hade det väl stått
"Pappa mördad på garageuppfart av fälgkors"
i fredags-NA.
eller så hade vår bil fått en fin buckla.
Men nej, jag är inte så våldsam. Jag bara luftslåss med fälgkorset.


Ojoj. sen idag skulle jag göra en inbakad fläta på Julia.
(Hon ska tävla på söndag och då är det viktigt med frisyren, plus att Mamma är i Huskvarna och då faller ansvaret på mig) och ni som känner mig vet att jag och hår, vi är inte bästa vänner.
Stackars Julia :)
fast nej, jag var inte arg och dum mot henne. Jag blev bara smått irriterad på flätan som inte ville bli bra.

Jag har inte bara varit arg idag :)
Jag har räknat matte, jobbat, cyklat, sökt jobb, gått på konsert och... varit lite för onyttig (ännu en dag)
Jag funderar på att gå en morgonpromenad imorgon. Fast det kommer inte ske.
Jag ska nog städa imorgon före frukost. Sen efter frukost kanske jag ska gå ut och gå.
För att gå en promenad före frukost känns lite för ambitiöst nu i mitten av oktober.
Faktiskt.

Belle.

Inga kommentarer: