lördag 24 oktober 2009

Awake and alive

I morse vaknade jag inte med en obehaglig snart-blir-jag-förkyld-känsla. Nej, jag slipper nog sjukdomen.
Receptet?
C-vitamin-brustabletter, vila, scarfes, ostress, och.... kärlek påstod Mamma... ? haha! men nej. Det friskar nog inte till en.

Nej, uppe med tuppen, var jag. Eller ja, halv nio. Jag har hamnat i några slags, ja, arbetslös-vanor om man säger så. Men det är skönt! :)
Sen städade jag.
"Städa, städa varje fredag, och så varje jul, det tycker jag är kul" som Pippi säger.

Jag har idag
Städat, druckit kaffe och ätit god morotskaka (himla fika-kultur vi har i Sverige, eller ja, mina nya höstvanor... (Fast det är ju fredag, och.. när det inte är fredag, ja då är det torsdag, pluggdag, hemmadag, eller tisdag, så det finns en ursäkt till alla dagar)), vunnit över Simon i Alfapet, kollat på Idol (Nicklas åkte ut! supertråkigt tyckte jag!)

Nu spelas Melissa Horn (igen) och "A walk to remeber"-soundtracket, som får vara kvar i spellistan ett tag till.

Inga kommentarer: