torsdag 29 oktober 2009

Ånglok

På frågan;
"Hur mår du?"

så slänger jag inte ut svaret "bra" bara sådär, jag har börjat fundera en microsekund innan jag svarar.
Eller det beror ju såklart på vem som frågar :)

Men, det finns mer tid att tänka nu den här hösten. Jag går inte på som ett ånglok längre (eller vad man nu brukar säga, jag kan tycka att det uttrycket är lite förlegat, menmen ;)
Men den här hösten har varit väldigt bra. För det mesta.

Igår var en bra dag. Att få ha bilen var ett stoort plus.
Jag kände det när jag gick ut genom ytterdörren klockan åtta. Det var ju ganska kallt, så det var otroligt skönt att ta bilen.

När jag mellanlandade hemma så gick jag ut på en promenad, stannade ett tag på gården där jag och RobinAouja drack kaffe (svart, för det fanns ingen mjölk, och det var inte så farligt med svart. Jag är nere i träsket ;)
Sen fick jag typ springa hem, dra fram vattenkokaren, sätta på vatten, springa upp, byta om, springa ner, hälla i makaroner, springa upp och göra i ordning det sista, vänta på makaronerna, värma korvstroganoff, äta superfort och sen sätta sig i bilen, andas ut och köra ut mot Hovsta.

Men jag kom i tid.
och det var väldigt trevligt i Hovsta.
Mycket roligt folk, SaraJ, Jenna, Maria, LovisaBernberg :) bland andra.

1 kommentar:

elka sa...

Ja sa ju de! snart börjar du med svart kaffe! ack ack ack...