tisdag 27 oktober 2009

Collegekompisar

När jag satt på bussen igår ringde SaraNilsson.
- Gissa vad jag har fått för brev idag?
- Neeehj??!! Är det saaant??!!!
- Jaa!!!
- *häpnad* neeh! Men Åååh!! vad kul!

När det här samtalet utspelade sig var bussen rätt full med folk, och mina medresenärer lär ha tyckt att jag var inte lite, utan mycket konstig.
Vad handlar det om?

Jo, det ska ni få höra. Sara har också kommit in på GreenRiver CC i Seattle.
Så himla underbart roligt!!

Jag och Sara har missförstått varandra lite under tiden vi höll på med ansökan, så vi ansökte genom olika organisationer, och den ena tog mycket längre tid på sig att skicka tillbaka antagningsbeskedet.
Så under de här två veckorna har jag funderat;
"Ska jag boka tid på Ambassaden själv, eller vänta på Saras svar"
"och hur ska jag göra med flygbiljetten. Hur länge kan jag vänta"

Men tack och lov, så har Sara också blivit antagen nu, och nu kan vi köpa biljett och fixa med visum m.m.
Åh vad roligt!

Idag är det den 27 oktober.
Såå... om två månader gissar jag att vi antingen sitter på ett flygplan, eller så är vi på andra sidan Atlanten, eller så kanske vi är på Arlanda.
Jag vet inte riktigt när vi åker :p
Det visar sig.

1 kommentar:

Saranils sa...

jösses, TVÅ månader!! det är ju skitlite tid!
men åh vad roligt vi kommer ha!!!