lördag 31 oktober 2009

Sista Oktober

På vägen hem så släpper jag ratten och håller ut ena handen åt mamma, som en gest som betyder, "jag vill ha godis, kan du ta en från påsen och lägga den i min hand?"

- Imorgon är en annan dag....
börjar hon sjunga då.
haha

Imorgon, när det blir november, då är det dags för godis-stoppet.
Och fika-varje-dag-stoppet.
Men idag är idag, och imorgon är imorgon, och den kommande månaden ska jag och Mamma bli lite nyttigare.

Det blir intressant att se om jag klarar det på tisdag, när jag ska resa från Aneby till Örebro, och restiden är fyra timmar.
Men det finns ju alltid frukt.
Det får bli mitt substitut.

Precis som i våras. Då var jag fruktoman och hade sockerfobi.
Nej så illa kanske det inte var, men nästan.
och nu kan jag inte backa, för nu har jag tillkännagivit det här, på bloggen.

Men idag var sista dagen av ätar-hösten. Och det var en god dag :)
Vi åkte till Falkenbergska Kvarnen tillsammans med Mormor&Morfar och Sophie, Janne och Christoffer. God mat, gott umgänge. Mysig HöstLördag :)

När jag var på väg hem så fick jag två inbjudningar till filmkvällar, men, när man väl kommer innanför dörren hemma så känner man (eller i alla fall jag) att det nog är mycket skönare att vara hemma. Så nu sitter jag och tittar på Brottskod Försvunnen tillsammans med Mamma och Pappa :)

Inga kommentarer: