söndag 5 juli 2009

juli

Hemkommen.

tvättat. "veckohandlat". gjort matlåda.
vuxenpoäng
catjing.


I år blev jag Hamperäv.
(fem år på Hampe) det ni.
och veckan har gått fort.
Men den har varit bra. mycket bra.

Idag på mötet bad Linda oss att stå i början av predikan för att vi inte skulle somna.
Många suckar hördes, men vissa behövde stå istället för att sitta och ha huvudet i kudden (som man vanligtvis brukar sitta på, men som under söndagsmötet brukar ligga på bänken framför).
Men vi var pigga.

Annie: - Ja, när ni kom in till frukosten då såg du och dina kompisar såhär jättepigga och glada ut. *stort leende*. Alla andra bara "öööh" *gäsp* Men ni ba' "iih" *stort leende*
- Haha! Ja vi sov ganska mycket inatt.

I den bemärkelsen kände vi oss gamla. Samtliga kvällar gick vi och la oss tidigt och blev lite lagom sura på dem som skrek och tjoa klockan fem i ett på natten.
"Hummm, det ska vara tyst om fem minuter........"

Men det var så himla skönt att vara sån.
Att inte behöva känna att man ska vara så social med annat folk hela tiden.
(Lisa, du skulle gillat att vara med mig på Hampe iår ;)

jag får inte ner något mer om veckan just nu. Det kommer kanske lite till, lite senare.
dock vet jag att det har blivit lite för många kvällsmackor och kanske lite för mycket godis/glass
och till råga på allt så är mina träningskompisar nere på Öland,
Friskis&Svettis-kortet har gått ut
och det ser ut att bli dåligt väder i veckan.
Morgonpromenad? Joggingtur?? (uuusch!) Friskis?
så jag vet inte hur det här ska gå ihop.

Dessutom måste jag styra upp mitt Teoriplugg.

Det var en liten parentes om min söndagskväll.
Veckan har varit supergo.
tack

här är mitt favoritbibelord

Ps 139:5
"Du omger mig på alla sidor,
jag är helt i Din hand."

2 kommentarer:

Lisa sa...

NU SAKNAR JAG HAMPE !! :( godispåsarna som DU äter upp, våra morgon promenader, Skippa möten pga sömn, vara med Isabelle en hel vecka så att man blir helt dum i huvudet av knashet.. Jag saknar dej!

Belle sa...

ååh Lisa! Jag saknar dig med! Vaddå, godispåsarna som JAg äter upp?? Så är det väl inte?? ;) eller så har du helt rätt... ;)
Men vi ses snart! om några veckor. kram