måndag 29 juni 2009

Frukostslammer

galet hur mycket saker jag packar.

Jag tar absolut med mig för mycket.
Fast jag ska ju vara borta i
en, två, tre, fyra, fem och en halv dag.

okej, det var inte så många dagar...

men nu ser jag på min hög med böcker och inser att så många behöver jag inte ha!
Bibeln kan ju vara bra, och just det!, ett anteckningsblock.... (det lägger jag till i högen)
och körteoriboken är väl också ett måste.....
Men sen då.
Philip Yanceys bok "Kontakt med den onsynlige"
eller "Tillsammans är man mindre ensam"
Jag kan ju inte ta med båda! (fast det är ju det att de är olika typer av böcker....)

haha! Ni hör vilka problem jag har att packa. och det här är bara böckerna...
Samma sak är det med nessesär m.m.
Man kan ju inte lämna hudlotion hemma, och inte heller hårprodukterna, och sollotion måste man ju också ha med, så det blir en del stora flaskor. (Jag borde köpt små 100 ml plastflaskor på Apoteket igår....)

Inte något "travel-light" här inte.

Det slamrade nere i köket. Sånt där frukostslammer ni vet.
Gott att höra.
"Ska jag ligga kvar och bara lyssna på deras slammer och veta att de är kvar, eller ska jag gå upp och dricka en kopp te och äta en macka och sedan gå ut och gå när de åker...?"
Jag gick upp och påminde Julia om att hon skulle ta med sig toffsar. Tänk vad bra att ha en storasyster ibland.
Sedan gick jag ut på en promenad. Jag såg inget vackert rådjur däremot en överkörd igelkott.

Favoritbuske: Smultronjasmin, den doftar så ljuvligt underbart!
(Blomman på bilden är inte en smultronjasmin, utan en rosa blomma i mammas fina rabatt)














Nu, 11-kaffe
Belle

1 kommentar:

Alexandra sa...

Ser bilden lite dåligt men det ser ut som pelargoner. Hoppas du har det bra på hampe :)
Man lär sig packa med tiden tror jag, eller så fastnar man i sitt vanliga packmönster :P