onsdag 29 juli 2009

Godkänd

Ja, nu är jag verkligen trött.

och det är konstigt när jag tänker tillbaka på dagen.

Det var liksom
före teorin och uppkörning och efter.

"Nej det fixar jag efter"
"Nej, det får jag fixa sen"

Jag gick och väntade på att få åka ner till Transportstyrelsen
tänkte inte så mycket
gjorde inte så mycket

Och så satt jag helt plötsligt framför datorn och tänkte
"Varför läste jag inte innan"
"åh det här kan inte jag..."
Men efter ett tag så försvann osäkerheten och vipps så var jag Godkänd.

Åkte hem.
Fixade mat och väntade.
lyssnade på Radio.

Körde dit.
Sen var det dags att ställa in stolen och ratten och speglarna och ....

och när jag parkerat den blå, dieseldrivna Passaten på parkeringen igen så fick jag höra ordet Godkänd för andra gången. Och med mig ut ur bilen hade jag ett papper.

Körkort
check.

2 kommentarer:

lollo sa...

ÄR det sant?! Har du tagit körkort nu? Gratttis! vad du är duktig =)

Belle sa...

Ja :) det är sant! :)