lördag 11 juli 2009

Simma lungt

Nu är det fullt hus igen.
Jag tycker att huset känns litet nu när de har kommit hem igen.
(De andra tycker nog att det känns stort efter några dagar i husvagn)
Men det är trevligt att de är hemma igen.

Vet ni vad min Pappa ska göra imorgon?
Jo, han ska tydligen simma Vansbrosimningen.
Har ni hört något så galet?
Snacka om kris.
(Det här får jag egentligen inte skriva för Julia, eftersom hon tycker det är lite pinsamt)

Vansbrosimningen är 3 km,
2 km nedströms och 1 km uppströms i 15-gradigt vatten (som tur är finns det tydligen båtar var 50 meter, (när jag hörde det blev jag lite lugnare))
Så idag har Pappa köpt en våtdräkt.
Som sagt. 40-årskrisen!

- Men Pappa, Simning! Det är väl okej med Vasaloppet, för längdskidor åkte du ju i alla fall när du var ung. Och, Lidingöloppet, visst, om bara dina hälsenor skulle hålla skulle det väl inte vara så konstigt. Men simning! och cykling! (Hans mål är nämligen Svenska Klassikern.)

***

- haha! det här måste jag blogga om!
- Haha, ja, vill du ha en bild på mig i min våtdräkt?

(så kanske. Håll utkik ;)

***

Pappa: - Ja, jag tror att det tar ungefär 35 minuter. Men Mamma tror att det tar 2 timmar.
Mamma: - 2 timmar?! 3 timmar.

***

Pappa sätter te i halsen.
Mamma: - Oj! Fick du en kallsup nu?
Pappa: HOST, host, Host, host
Mamma: - Jag trodde du höll på att drukna. Det kan du ju inte göra redan, du ska ju simma imorgon.

***

Vi gillar Pappa. Men ibland är han knäpp.
Men vi stödjer honom.
Mamma och Julia ska följa med upp,
och jag ska tänka och be en bön för honom när jag sitter på Apoteket imorgon klockan 11.30 då han startar.

Over and out
Belle

1 kommentar:

Alexandra sa...

haha, nå hur lång tid tog det? :)
Känner också folk som va och simmade :)
runt 1 tim hörde jag ;)