tisdag 14 juli 2009

Böcker

De senaste dagarna har jag läst tre olika böcker. (har bara läst ut en)

"Tillsammans är man mindre ensam"

"Södergök är dödergök"

och

"Kllimatkonferensen"


"Södergök är dödergök"
Titeln avslöjar att den inte är särskilt munter och dessutom att den utspelar sig i början av 1900-talet.
Det var länge sedan jag läste en bok som utspelar sig förr.
Förut läste jag nästan bara böcker om den tiden. Jag älskar Kulla-Gulla, så underbart bra böcker!
Jag ska snart läsa en liknande bok igen. De är så mysiga.
Även fast Josefine hade det eländigt så är det mysigt att läsa om tidiga morgnar då hon mjölkar kon, hugger ved och går långväga till dagsverket m.m.m.m.

"Klimatkonferensen"
är inte utläst men tro det eller ej, det är den första kriminalromanen jag läser.
Och det var väldigt spännande att läsa om den danske polisens utredningen av morden på två politiker under en EU-klimatkonferens i Köpenhamn.
Inte så läskig som jag har föreställt mig att alla kriminalromaner ska vara.
Så det blir nog även en och annan kriminalroman framöver.

Vid sidan om dessa har jag även läst
Körkortsboken
"Kontakt med den onsynlige", ICA-kuriren

och nån vers i Bibeln.

Inga kommentarer: