måndag 6 juli 2009

Hampe och Apoteket

En annan sak som var annorlunda iår.
Hemfärden.
Vanligtvis brukar man va helt död i bilen hem, (eller till Gotland dit jag åkte förra året) men iår var det livat i bilen hem från Hampe.

Det var nämligen allsång.
"Det är drag i lokalen när man säger ett "HEJ".
Det är drag i lokalen mellan kille och TJEJ,
det är drag i lokalen,
när man sjunger denna sång"

och så sjöng vi igenom hela Hampekörens reportoar.

Det här visar också att vi sovit lite mer det här Hampe än föregående.

Bilfärden var inte den enda allsångskvällen.
En kväll var vi i husvagnen med en vispopbok och en gitarr och våra stämmor.
Maria: "Eh, jag tror du sjunger i fel tonart.."
Isabelle: "Vaah? neej!, eller jaha..."
haha det är roligt att bjuda på sig själv.

Sista natten gick vi en runda med frågan "Vad var det bästa på Hampe09?"
Sara tyckte umgänget. och det håller jag med om, det var härligt trevliga tjejer :)
Jag har svårt att säga vad det bästa var.
Men bästa mötena var under tisdagen, då var temat tvivel, plus nattvardsfirandet på fredagnatt.

Det roligaste var när vi spelade volleyboll på onsdagen eller torsdagen.
Vi stod två på var sida av nätet och körde, seriöst och oseriöst på samma gång. Bäst.
Det var på onsdagen förresten för när vi skulle sova den kvällen hade jag ont i tån efter volleybollen och i nacken efter Bungyrun.
Har ni testat det? Bungyrun?
Du är i en hoppborgsliknande bana med en sele om midjan, med ett elastiskt rep fast i selen och "väggen". Sen ska du springa så långt som möjligt och sätta fast en kardborrekudde så långt bort som möjligt på mitten"muren". Jättekul!
Tävlingsinriktade Isabelle sattsade allt och var helt skakig i benen lång tid efter springturen.

Idag har jag jobbat. 11-19
och det var folk på Marieberg!
Det är nog aldrig tomt där.
Fast idag var det inte så många som köpte sollotion, det var betydligt fler i förra helgen.
Kan det bero på vädret?

Belle

Inga kommentarer: