torsdag 9 juli 2009

Ensam

Sent imorgon kommer de hem.
Hur har det då gått...?

De här dagarna har inte varit så tråkiga som jag trodde att de skulle bli.
Jag hade jättekul på Hampe, verkligen, men jag saknar det inte så mycket som jag gjorde de första åren, då jag tänkte; "För en vecka sen, då gjorde vi det där" varje dag, minst en vecka efteråt :)


Det har varit skönt att vara hemma ensam.
Särskilt söndagen när jag skulle packa upp m.m. Då kunde jag använda hela huset till mina grejer. Lägga sakerna i högar som jag senare, när jag själv ville, tog hand om.

Varje kväll, (utom söndagen) har jag haft besök. Så jag har inte suttit ensam och ugglat heller.
Ikväll kom några av "tjejerna" hit, det vill säga, Maria, Alex och Malin. Vi gjorde varm choklad och tittade på film. (Medans regnet smattrade på fönstren. Det har verkligen regnat hela dagen! Jag kan inte sluta förundras över det, tar inte vattnet slut...?)
Köket är inte renstädat, men eftersom jag är själv hemma tar jag det imorgon, innan jobbet.

Det har alltså varit sköna dagar.
När jag har fått "rå om" mig själv. I ett helt hus. Bjuda hem vem jag vill utan att jag eller de andra i familjen är i vägen.
Jag har inte svultit ihjäl heller, men vissa dagar har jag fått lite hjälp :P
En sak till. Jag ligger inte vaken om nätterna pga. rädsla.
Fast som jag sa till Mamma förut;
"Det gäller ju att välja rätt tv-program på kvällen. Allsång på Skansen istället för Beck, till exempel."
Så man kan ju undra hur det ska gå sen, ska jag behöva rata alla deckarserier m.m.....? Eller tror ni att jag blir modigare och modigare?

Och vet ni vad det mest förvånande är; Det är relativt städat och snyggt, jag överraskar mig själv faktiskt. Så jag behöver inte stresstäda innan de kommer imorgon. Bra va? :)

Belle

P.S. I Love You ((den filmen såg jag imorse, det var verkligen filmväder idag)) och jag saknar er, och tycker det ska bli otroligt roligt att ni kommer hem imorgon! D.S.

Inga kommentarer: