torsdag 30 juli 2009

En vän med bil

"Det var 17 år,
17 år i staden, där jag växte upp och så,
märker ni hur fort det går?"

Jag skruvade upp volymen och sjöng med i Veronica Maggios hit medans jag körde mellan hemmet och Marieberg.

"hmm, undra om jag kan köra ut här, Ja. den där skylten betyder ju bara parkering förbjuden..."

"Oops, det kan ju vara bra att ha med körkortet också... Jag måste vända. Ingen trafik, då vänder jag. Oj! Jag kom inte runt, jag måste backa... och där kom en bil. smidigt..."

"Parkering förbjuden, ja fast skylten där under betyder ju endast mellan 0-6 på onsdagar... Här parkerar jag"

"Det är grönt till "högersvängande", oj! står jag i fel fil? nej det gör jag inte, jag såg ju att det var en pil framåt"

Dessa och några fler tankar tänkte jag under dagens utflykter med Volvon. och kanske att jag pratade lite med mig själv också.

"Jag lär mig fortfarande" är min inställning ;)
Och nej, jag kör inte så dåligt som det låter.


Jag har bestämt mig för en sak.
Det blir inte NorthPark i Chicago till våren.
Det är för mycket som ska fixas och jag har inte så stor lust att göra det där toffel-testet. Eller toefl-test som det egentligen heter.
Men någonstans åker jag nog.

Idag bakade jag kladdkaka till frizon.
Imorgon ska jag baka Ciabatta. Receptet hämtar jag från min nya Matbröd-recept-bok :)

Imorgon ska jag även sätta mig med kyrk-grejer.
typ Gudstjänstgrupp. och gudstjänsten på söndag.

Jag inriktar mig på en sak per dag. Det är väl bra, då slipper det bli halvdant allting.
Idag inriktade jag mig på jobbsök m.m Inte för att jag kom så långt men...

bara så du vet ;)
Belle

2 kommentarer:

Alexandra sa...

Låter smart att inrikta sig på en sak itaget :)
Hur 17 kommer du ihåg allt du tänker i bilen så där?! :P *mitt minne suger på sånt*
Haha, men de va roliga att läsa, kände igen mig lite från hur det var i början. :)

Belle sa...

hehe. Jag kommer ihåg vad jag tänker för att jag tycker det är så komiskt. Jag sitter och skrattar åt mig själv :P