lördag 25 juli 2009

Dagbok

"Jag har fixat så du kan övningsköra, och jag kan köpa godis"
sa Julia och kom in i mitt rum med ett leende.
så jag körde ner Pappa och Julia till Willys och så köpte vi lördagsgodis :)


Sedan blev det filmkväll här hemma.
Jag och Julia valde "Tsatsiki - Vänner för alltid".
Den var jättebra! Jättesöt verkligen! :)

Den passade perfekt till våra olika önskemål.
Julia gillade den, och jag gillade den.
perfekt

Och nu ska ni få höra.
Jag hittade min gamla väggkalender från 1997 idag (eller Julia hittade den och gav den till mig)
Kalendern satt ovanför min säng och en bit in på året började jag skriva vad jag hade gjort under dagarna.

"Lekte" gjorde jag mycket. Det skrev jag varje dag om jag inte hade gjort något speciellt.
Men så finns det vissa dagar som jag faktiskt kommer ihåg, tack vare kalendern.
och nu ska jag berätta lite vad som står i den här kalendern.

Den 2 april 1997 åkte vi till affären. Vilket säkert betyder Konsum i Storfors (eller kanske Kristinehamn?).
Ja, på den tiden var jag då ingen stadsbrud inte. Nej, jag och Jonathan vi hade till och med speciella skor som vi hade när vi åkte till kyrkan eller någon annnastans i Kristinehamn. De kallades "på-stan-skor".

den 9 maj 1997 lekte jag med Lisa.
Vi kände varandra redan då :)

och hör här; den 25 maj 1997 lärde jag mig cykla.
(Då var jag snart 6 år, Julia lärde sig cykla när hon var 4, men som sagt, det är inte lätt att lära sig cykla när man inte har tillgång till asfalterade vägar ;)

Jag "solade mej" den 31 maj och var på "såmarfäst" (=sommarfest) den 1 juni.

"rymde en liten stund" den 21 juni
(jag var jättearg på pappa, och försökte få med mig Jonathan på rymningen, men han ville inte, så jag fick gå själv...)


Ja, det står mycket kul i den kalendern.
och den rutinen har jag nu med faktiskt.
Jag har en väggkalender där jag skriver "roliga" saker som hänt just den dagen.
T.ex.
17 juli: "Fika i Wadköping m. Mam & Julia, Bad-Leken, HARRY POTTER! :D"
ibland får inte allt plats, så då får man använda förkortningar.

Ibland blir det bara ett ord. jobb. eller, regn. och ibland ingenting.
Den här väggkalender består dessutom av bilder från förra året. Så månadens bild är en härlig cykelsemester-bild.

Belle

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Grattis på födelsedagen. Äntligen är du 18 och inget kan stoppa dig.

Anonym sa...

Hej igen!
Hälsningen kommer från moster med familj

Belle sa...

Tack Sophie! :)
och tack för att du läser :P
kram