fredag 10 juli 2009

Trevlig helg

Idag har jag jobbat på mitt mysiga Apotek.
Jag började 10 och slutade 19.
På förmiddagen plockade jag upp varor, på eftermiddagen satt jag i kassan.

Ett helt okej sätt att fördriva fredagen på.
Plocka med hudkrämer, värktabletter,
eller visa kunder var "Revaxör" eller åksjuketabletterna står.
Jag trivs.
Idag träffade jag en jättesöt tant och två jättesöta barn (olika tidpunkter).
Tanten undrade om jag hade några nya mynt som hon skulle ge till sina barnbarn, hon var jättesöt!
Pojken lekte "titt-ut" med mig bakom sin mamma.
och den lilla söta flickan och jag hade ett samtal om scannern:
- Ooj! piper den bara när man drar den över??? (syftar på varan)
- Jaa, visst är det häftigt! Men den piper inte när man tar handen över så här, konstigt va??
- Ja....
- Den läser bara sånna här streck.
- Jahaa! Fast, om man ritar streck på fingret kanske den piper då också.
- Ja! kanske det!

Den här fredagen har jag även lärt mig att personnumret är omvänt i Norge.
På ett "leg" som jag tittade på idag stod det ungefär:
180466 xxxx

Då blev jag lite fundersam först, för kvinnan som det tillhörde var inte 91 år, snarare 40. Så det visade sig att 18 var datumet och 66 var årtalet.
Det lärde jag mig idag.

När jag kom hem var det dags för fredagsstädning.
Köket, matrummet, hallen, trappan och övervåningen m.m. (minus Jonathan och Julias rum)
Jag var på städhumör, så det var "roligt".
Men en riktigt, riktigt stor eloge till min Mamma som städar hela vårt stora hus varje vecka, även fast hon kanske inte är på städhumör.

När jag kom till mitt rum, försvann effektiviteten, och jag satte mig tydligen här...?
Men nu ska jag ta tag i det sista och sedan sätta på en film.
Footloose, StepUp eller nån annan bra kärleksfilm :)
i natt kommer de andra hem

1 kommentar:

SaraNils sa...

duktigt belle! jag ska städa mitt rum nu, hoppas jag..
haha