söndag 14 december 2008

Tredje ljuset för oss lyser...

... och vi sitter här och myser.
Det är söndag, igen. Men, bara fyra dagar till, sen är det 19 dagar ledighet, eller i alla fall från skolan.

Söndagen har tillbringats vid skrivbordet och på Apoteket. Så jag är lite småtrött nu. Arbetstimmarna på Apoteket har gått bra, trots min heshet. Jag har i alla fall inte låtit som en kråka utan mer som en hes, ja någonting. Men det är nog bara jag som har märkt.

Men förkylningen har flyttat sig lite uppåt i kroppen och angripit näsan, så nu är jag hes och lite snuvig, men än har det inte kommit till huvudet. Det låter jag den inte göra förrens, ja i alla fall matteprovet är över.

Eller jag har lite ont i huvudet efter dagen, men en huvudvärkstablett, vatten och, ja, något sött på det här så fungerar matematik-tänket igen.

Två dåliga saker på grund av sjukdommen:
1. Jag kan inte sjunga. Ofta när man hör en fin jullåt vill man bara stämma in och sjunga en liten bit, men det kan jag inte nu, det gör mig lite ledsen,
eller att jag inte kan sjunga när jag spelar piano, det blir bara ett torrt, dåligt komp. haha
2. Glögg och mandel, glöm det. När jag är sjuk blir jag lättare allergisk, så mandel, äpplen och sånt, ja, det får jag undvika ett tag. Hoppas det går över snart, jag menar det är ju ändå tredje advent idag.


Igår kväll åkte jag, Jenna och Mattis till Pingst för att gå på Julkonsert. Efter några felkörningar och ja.. så hittade vi tillslut en parkering :)
Ett litet äventyr sådär en lördagskväll.
Julkonserten var förövrigt bra.


(Robin, jag känner mest likgiltighet (fast det är mest för att jag sitter hemma efter en lång dag...)
och jag kan fortfarande inte komma på något citat från dig att skriva ;p)
Over and out. Belle

Inga kommentarer: