fredag 19 december 2008

Fredag

Det börjar mörkna ute. Dagen är kort så här års.
När jag vaknade i morse kände jag ett lugn. Inget planerat, inga måsten osv. Eller jag hade lite saker som jag hade tänkt att ta itu med men jag bestämde mig för att inte skriva en "att-göra-lista". När jag gick ner till köket såg jag Svenska Dagbladet ligga på köksbordet. Ja! tänkte jag, nu ska jag göra en god frukost och läsa tidningen :)


Så jag tog fram receptet på blåbärsgröt som jag hittade på min nya favoritblogg, Underbaraclara, så dagen började med en lugn frukost med svt-morgon och svenska dagbladet som sällskap. Så gott sällskap utgjorde de väl inte för det mesta som sades och lästes handlade om den ekonomiska situationen i världen, upplopp m.m.m.m.

Det blev en tripp upp till staden också, för att ja, bidra till julkonsumtionen och pakethögen under granen. Jag lyckades hitta två julklappar, och jag är rätt nöjd med dem. Resten av klapparna får jag köpa på måndag när jag och Lovis ska julhandla på marieberg.

Vid den här tiden myllrar det av folk på stan, de har fullt upp att hålla ordning på sina otaliga plastkassar i händerna och här och där lyser lite julklappspapper igenom plasten. Köerna i butikerna är långa, många kunder är otåliga, röda postlådor står posterade i gathörnen. Jul i staden.

Nu har det blivit riktigt mörk så nu ska jag tända adventsljusstaken och bidra till energiförbrukningen.

Inga kommentarer: