måndag 22 december 2008

Julmys

Idag har jag jobbat.
När jag hade rast ringde jag Lollo, jag kunde bara prata några minuter, men det var trevligt ändå. När vi pratade kändes det inte som om det hade gått så lång tid, kanske bara en vecka eller nåt. När jag hade jobbat klart ringde jag henne igen, smsade Nilsson och träffade Lovisa. Tänk vad bra att man har vänner, vad vore man utan dem? Inte mycket.

Jag och Lovisa skulle ut i vimlet av andra julgalna kunder för att hitta julklappar, vi var inte så effektiva, så jag har en eller två julklappar kvar. Men vi hade en trevlig stund, och lite till mig själv blev det också :p bland annat ett rött nagellack, ja nu har jag tillslut köpt ett rött nagellack, jag är alltid så sen men allt sånt där hahah.

Kvällen har varit en riktigt mys-jul-kväll. Första skinksmörgåsen, ostkaka, påklädning av granen, (jag satte upp tre pepparkaksfigurer, sen gick jag tillbaka till köket), jag och mamma gjorde lite julgodis, och pepparkaksbak. Men ingen mys-jul-kväll utan lite gnabb oss emellan och julmusiken som höjs och sänks om vartannat.

Nu måste jag ta mig upp ur soffan och städa och packa, för imorgon efter jobbet (och efter inhandlingen av sista julklappen) ska vi åka iväg till Heby och Morfar och Mormor. Kanske ska jag testa mitt nya nagellack också.

Det är måndag idag, bara så ni vet.

Inga kommentarer: