onsdag 10 december 2008

Guldstjärna

Halsens slemhinneceller är nog attackerade av något konstigt virus eller bakterie. Men jag har försökt och ska försöka stå emot. Än har det inte satt sig på orken, och det får och ska det inte göra heller, inte förrens på tisdag, och helst inte då heller. Mina försök att stoppa sjukdomsförloppet har bland annat varit C-vitamin. En C-vitamintablett i morse, en mandarin i förmiddags, två citronklyftor till lunch (det serverades fisk, vilken tur för mig), och sedan en till mandarin under eftermiddagen. Dessutom har jag gått klädd som en mupp idag, min stora natura-tröja och halsduk, och jag har käkat några naturmedicin-tabletter.

Jag hade ju tänkt att träna station imorgonkväll, men jag får väl hoppa över det. Mina träningspass är ju inte så frekventa längre, illa. Men jag tar nya tag i jul, eller efter jul.

Eftermiddagen spenderades hemma hos Madde, vi hade både kul och var effektiva. Vi är så grymma, vi borde få en guldstjärna i kanten tycker jag. Efter lite hårt slit och skratt skjutsades jag på cykel av Madde till staden och kulturskolan där jag skulle spela på Café Corda, innan jag spelade fick jag höra söta nybörjare.

Kvällen fylldes av julmusik och skratt tillsammans med mina syskon,
nu sitter jag och tittar på Grey's och jag har inte öppnat matteboken och kommer inte göra det heller.

Inga kommentarer: