tisdag 30 december 2008

See you're dancing

Efter att ha ändrat planerna, inte bara en gång (det är tur att sms finns, annars hade man ju vart tvungen att ringa alla flera gånger, eftersom vi inte kunde bestämma oss ;p ) så kom Jenna, Maria och Madde hem till mig igårkväll. Vi hade "Dirty Dancing"-marathon. Filmerna och sällskapet var uppskattat.

Under en scen i film nr 2 kände jag igen mig...
Javier: "So, why are you studying so hard?"
Katey: "Ehm.. I haven't figured it out yet."

Ur Dirty Dancing 2

Jullov, spontant, lugnt.

Den sista vakna timmen gick snabbt. Några kapitel i "Den Äldste" och sen var den timmen borta. Säkert det bästa med jullov är att jag kan läsa hur länge som helst på kvällen/natten, bara jag kan hålla ögonen öppna, och det var inte svårt igår. De sista kapitlen fylldes av spänning, återförening, hemska upptäckter och död.
Nu är det dags att låna Brisingir. (Sara, kan du ta med den imorgon?)

Inga kommentarer: