måndag 8 december 2008

Kan man ha en solkatt i en bur?

Måndag.
Dagens insikt, det är inte långt kvar.
179 dagar kvar till studenten.
Då är helger och lov medräknat.
Sjukt.

Dagen började med ett GeMu-prov, det gick bra, i alla fall på teori-delen. Alla melodidiktat och rytmdiktat osv. satte jag nog inte, men vad gör det? Efter GeMu:n fortsätter måndagens förmiddag med Biologi och Kemi, det är en lång förmiddag men de tar slut trots att de känns oändliga.

Biologilektionerna rullar på och idag har jag sett en kos inälvor. Kemilektionen var ganska ogreppbar, som vanligt. Usch, ser inte fram emot när vi ska ha prov.


Det här har jag tittat på idag, inälvor från ko.
Intressant, "slaimigt" och lite konstigt.















Sedan var lunchen lika trevlig som alla andra måndags-luncher, skratt och snack, men med bara "natureliten" kvar.
Det är lite tråkigt att vi bara på måndagar, ses hela klassen på Biologilektionen, synd, men sant.
Snacka om miljöförstörare, ja, alla skolelever är ena riktiga "miljöbovar"! Vi sitter och klottrar massa siffror och bokstäver, streck och prickar, sida upp och sida ner i våra kollegieblock.
Eftermiddagen har tillbringats vid matteboken med Casio-räknaren som räddare i nöden.

Vid middagsbordet:
- Tack för maten, ses vid fikat, jag måste upp och plugga.
Jag och mamma skrattade förstående och vi tänkte väl i princip samma sak;
Vi lever alla vårt eget liv, intrasslat mer eller mindre i varandras.

Dagens soundtrack (som passar med ovanstående händelse):
Kan man ha en solkatt i en bur?
Hur kan jag fånga små sekunder?
Jag önskar att jag kunde stanna tiden.


(Nu hörde jag att det var fika så nu ska jag gå ner och trassla in mitt liv med de andra som lever i detta hus...)
Böckerna är ihopsalgna för den här måndagen, imorgon väntar en lång skoldag, som mestadels ska fyllas med musik, men även en uppsatts-skrivning om August Strindberg. Nu ikväll är det fika och mys vid tv:n eller i Eragons värld som gäller.
(Författaren har verkligen lyckats när han kan locka läsaren till skratt eller få läsaren att förvånat och ibland "skräckslaget" dra ett andetag på en allmän plats, likt bussen eller kulturskolan) Nog med parenteser, over and out, Belle.

Inga kommentarer: