torsdag 4 december 2008

Öppet Hus

Det är så mycket som händer under dagarna, jag vill skriva om allt, för det är mycket som är bra. Livet är som vanligt, fast ändå inte.

Den här dagen har varit lika lång som gårdagens, om inte längre, jag kom hem tjugo över nio, så nu är jag trött och har ont i fötterna. Men jag ska inte klaga, jag har haft en jätterolig dag. Nu när jag tänker igenom dagen känns det som en evighet sen jag satt och åt lunch tillsammans med Malin och Jenna m.fl. känns som en annan tid. Det har hänt så mycket sen dess, eller inte alltför mycket, men en del. Det har nämligen varit Öppet Hus på Risbergska denna torsdagskväll. Folk har trängts i korridorerna, elever har skrikit ut "kom och titta när vi gör det här, kom och se hur vi har det...." osv. Förrvirrade föräldrar och årskurs nio-elever har virrat bort sig i Risbergskas labyrint av korridorer (jag kommer själv ihåg hur omöjligt det var att hitta den kvällen för tre år sedan) Det har dunkat musik ur högtalare och ifrån scener osv. osv. Det är inte så konstigt att man är lite små-trött efter att ha hållit igång en helkväll. Under kvällen spelade vi två låtar från Mamma Mia-projektet, det gick väldigt bra tycker jag, och kul var det. :)
Sen sprang jag och Madde till B8 där vi tänkte prata lite om Rättvisemärkt, men ha ha, det var inte så många som ville lyssna. Men det gjorde oss inte så mycket och istället hängde vi med våra sköna klasskompisar och berättade för nior hur otroligt bra natur är på Risbergska. (Man blir lite försäljar-aktig, som om det var något vi skulle sälja liksom..)

I B8 strömmade Jack Johnssons musik ur en bandspelare och det var en snygga utställningar. Arman och Andreas visade deras resa till Kebenekaise, John, Jenna och Alex visade deras egna företag, Malin m.fl. visade deras arbete om choklad, "från böna till pralin", sist men inte minst, Rättvisemärkt. Ja, personligen tyckte jag att vi lyckades bra, vi ställde snyggt upp olika produkter på ett bord och på bordet brevid la vi upp lite broschyrer. Bakom borden hade vi en tv där det rullade ett bildspel som Madde duktigt hade pysslat ihop.
(Jag känner att jag orkar nog inte läsa igenom det här sen, så ni får ursäkta mitt språk, det kan vara lite satsfel eller vad man kallar det...Plus att jag tänkte inte skriva så långt idag, men det blev visst en del)

Innan Öppet Hus åkte jag och Madde till Coop och handlade saker till kvällen, eftermiddagen bjöd på skratt, choklad, söta pensionärer, kärlek vid första ögonkastet hahah ha, jag säger inget mer.. Dagen har varit lång, men en otroligt bra dag.

En sista grej, jag fick tillbaka Matteprovet och det gick bra

Imorgon är det fredag, då startas dagen med ett yoga-pass på idrotten, får se hur det blir. Sedan lite matte. Sen är det helg. Nu är det tid för sömn.

Inga kommentarer: